Wednesday 11 July 2012

Destinasi takde bajet


Destinasi takde bajet

Abg chichi:Seringgit,dua ringgit,tiga ringgit.Dengan tiga ringgit adakah anda mampu bercuti?jom ikut saya.

Tretetetetete(bunyi mostaj)

Abg chichi:bersama saya abg chichi dalam destinasi takde bajet.Hari ini kita akan bercuti di negeri kelantan pulo.Jadi Abe abe semuo jom ikot ambo gi cari tempat makan.

Di warung atok kau

Abg chichi:assalamualaikum tauke,ini warung ada jual makanan ape?

Tauke:ada ayam golek,itik golek,oie oie golek,bla bla bla

Abg chichi:Oh gitu,kalau saya nak makanan yang tak payah bayar ada?

Tauke:ada,nasi goring kepala bapak ko,blah ko dari warung aku,ada hati nak makan free.@#@$%^&&*

Abg Chicha:ah blahlah tauke,jom kita ke warung sebalah.abe sini ado gapo?

Tauke lain:ada nasi goreng pattaya,nasi goring babiface,nasi goring gitar,yang terbaru nasi goring Izzati busuk(drama tak popular)

Abg chicha;kalau gitu saya nak semualah

“pengacara citer ni pun makanlah sapa rasa malu walaupun takde duit banyak”


Abg Chicha:Ah mesti korang tertanya Tanya cam mana abg chichi nak bayar?ala senang je lepas abis makan,lepas abis makan……cabut………

Tauke Lain:woi nate,mu tok bayar lagi,woi .beruk punya orang,maken reti,bayar tok

Destinasi;Di tepi jalan tengah kb

Abg chichi:fuh penat gak jalan jalan dekat kb ni.yelah dari kl jalan kaki mari sini.fuh tuhan je tahu.Apapun yang menarik tentang kb ni ialah takde apa2 yang menarik,lagi pun…..

Tauke lain:ah tu ye encik polis,budak tu yang makan tak bayar.kejar dia

Abg Chicha:alamak tauke tu ada lagi,cabut….

Destinasi:Hotel 5 bintang(dekat kb)

Abg Chicha:Memandang kita dah letih,mesti nak berehat kan.jom ikut abg chichi ke hotel 5bintang.Abang sewa satu bilik untuk 2hari berapa?

Abg kaunter:sewa dua hari rm800

Abg Chicha:(alamak mahalnye-cakap dalam hati)kalau gitu saya tidur dekat sofa ni ye.tak payah bayar kan

Abg Kaunter;korok mu,mu ingat ni rumah mu?

Abg Chicha:Ah aku tak kira.Para penonton,kalau takde nak sewa bilik hotel,tirulah macam saya,aduh aduh aduh(kena belasah dengan pak guard)

Tauke hotel:blah ko dari sini,jangankan muke ko,muka bapak ko pun aku taknak tgk

Abg Chicha:Ah blahlah,ok kalau jadi cam ni senang je,cari kotak besar dan tidurlah dalam tu,jimat bajet.

Esok,di kedai cenderemata

Abg Chicha:Oklah,alang2 dah datang kb ni,rugi pula tak beli cenderahati.Abg chichi nak pilih barang ni(muka jadi pucat sebab semuanya mahal mahal)

1jam kemudiaan

Akak kaunter:ah dah pilih cenderahati nak beli?

Abg Chicha:ini dia(pemadam gambar naruto,cokelat choki choki,kek Apollo)

Akak kaunter:ni je?semuanya rm3

Abg Chicha:nak kak(tangan tergetar getar nak bagi)

Disteses bas di kb

Abg Chicha:oklah abg chichi nak balik ni tapi bukan naik bas,jalan kaki.jadi jumpa minggu depan

Tauke lain:Oh beruk,mana ko nak lari?

Abg Chicha:Alahai dia ni tak serik serik(lari sampai xcukup tanah)

No comments:

Post a Comment